ـ "... إن فى الإنسان منطقة عجيبة سحيقة لا تصل إليها الفضيلة ولا الرذيلة ، ولا تشع فيها شمس العقل والإرادة ، ولا ينطق لسان المنطق ، ولا تطاع القوانين والأوضاع ، ولا تتداول فيها لغة أو تستخدم كلمة ... إنما هى مملكة نائية عن عالم الألفاظ والمعاني ... كل مافيها شفاف هفاف يأتي بالأعاجيب فى طرفة عين ... يكفي أن ترن فى أرجائها نبرة ، أو تبرق لمحة ، أو ينشر شذا عطر ، حتى يتصاعد من أعماقها فى لحظة من الإحساسات والصور والذكريات ، ما يهز كياننا ويفتح نفوسنا على أشياء لا قبل لنا بوصفها ، ولا بتجسيدها ، ولو لجأ إلى أدق العبارات و أبرع اللغات ... " ـ

توفيق الحكيم

Within man lies a deep wondrous spot, to which neither virtue nor vice can reach. Upon which the sun of reason and will never rise. In which the mouth of logic never speaks, the laws and rules are never obeyed, and not a language is used nor a word is ever spoken.
It is a distant Kingdom, beyond words and meanings. With everything is a sheer murmur offering wonders in a blink. From the depths of which, suffice a single tone or a flash of mind or a scent of a perfum, to allow rise of emotions, pictures and memories, a rising that will shake our being and open ourselves to things we can neither describe nor materialize even if we used the most refined of phrases or the most skillful of languages.

Tawfiq Al-Hakim.
(My humble transalation of the arabic text)

Saturday, October 27, 2007

مش لاقية كلام يشفى غليلى


حالا انتهت حلقة من برنامج وائل الإبراشي- مش فاكرة اسم البرنامج - على قناة دريم . الحلقة هى الجزء الثانى من موضوع المصريين اللى بيعملوا و يعيشوا فى اسرائيل . للأسف -أو يمكن للأحسن لضغط دمى - أنا ما تابعتش البرنامج من بدايته . لكن الإحصائيات اللى اعلنت من خلال الحلقة أن حوالى 22 ألف مصري ...... أيوه
22000 م ص ر ي بيشتغلوا فى إسرائيل . مقيمين هناك ... عايشين و متأقلمين من سنين و سنيييييين هناك ؟؟؟؟؟؟؟أنا فاكرة إن أول مرة سمعت عن كارثة المصريين اللى بيشتغلوا فى اسرائيل كان فى منتصف التسعينات . منشورة على إستحياء فى الأهرام إبدو . لكن كل تصورى وقتها انهم مش هايزيدوا عن 200-300 شخص هايعرفوا غلطتهم ويرجعوا !!!!!!! لكن الكارثة و المصيبة الأكبر- اللى أنا شخصيا مش شايفة بعدها مصيبة - وعرفتها من البرنامج أن فيه منهم مجموعة ماخدتش بالى عددهم حصلوا على الجنسية الإسرائيلية. ما بين كل الجنسيات و البلاد اللى فى الدنيا دى هاجروا و حصلوا على الجنسية الإسرائيلية .

اللى يهمنى ان على التليفون كان بيرد على مناقشة المذيع و الضيوف واحد من الـ .................. اللى أخدوا الجنسية الإسرائيلية ! المصيبة اسمه محمد المصري و قال لسه محتفظ بالإسم ..... بجاحة أصلية !!! سيادته غير إنه تنازل عن جنسية اهله وناسه - وحسب ما فهمت - فهو متجوز أساسا واحدة إسرائيلية وكان جايبها مصر وعايشة معاه هى وأولادهم!!! و بعدييييين خير اللهم إجعله خير كان بيتعب فى أستخراج التصاريح لها فنقل نفسه قسم الشركة بتاعته اللى فى إسرائيل - أصلها شركة من الشركات المشتركة فى المناطق الحرة - و يا حرااااااااااااااااااااااام سنة 1997 ما كانش عنده وقت يجدد جواز سفره المصرى لأن التجديد كان بيستدعى سفره مصر و ماكانش وقته يسمح . فكان البديل المنطقي الوحيد له و اللى يوفر له وقت و يخليه يقدر يشوف شغله لأن إحنا عارفين إن إقتصاد إسرائيل مش مستحمل عطلة و نقص قوى عاملة - أصلها مصرى - وماينفعش يقل شيكل واحد عن اللى الكائن ده هايدخله لهم .

اللى جنني بجد إعتراضه التام إنه متهم بالخيانة مثلا أو إن الناس معترضة ومستنكرة ومستغربة اللى عمله مع إن تقريبا - حسب فهمى برضه لأنى ماتابعتش من الأول - أهله كمان قاطعوه . بالعكس ده كان بيحاول يبرر ويقول أن موقفه طبيعى جدا و عااااااااااادى خاااااااالص مافيهوش أى حاجة غريبة . الأكثر إنه كان بيقول إنه سفير جيد لمصر و المصريين هناك!!!!! . والكلام ده كان بيقوله بمنتهى الهدوووووووووووء الإنساني اللى إن أثبت شئ فهو يثبت المثل المصرى إن من عاشر القوم أربعين يوم بقى منهم !!!!

بجد كان نفسى أكون عارفة وحافظة كل قواميس الشتائم و القباحة اللى فى الدنيا بالإضافة لطريقتين ثلاثة من طرق التعذيب و الذل اللي أجهزة المخابرات بتستخدمها فى اللحظة دى ويكون قدامى الكائن ده عشان أتصرف معاه باللى يليق به !! مع إنى مدركة إنه لو كان بيحس أو بيميز أساسا ما كانش عمل كده لأن الدناءة والتدني برضه لهم حدود . بس ده واللى زيه كسروا كل الحدود . حسبنا الله ونعم الوكيل .

Blue ...



Friday, October 26, 2007

Eleanor Rigby , The Beatles

Well, i guess when you are only 18 or 19, leading a normal life, listining to this song continiously all day long with all the Beatles greatest hits 'cause you admire the lyrics very much or like the rythem of the music, you never really realize exactly what is the meaning of words like loneliness, love, pain, hope or destiny.
Perhaps even think that you know what exactly these words mean but never imagine that there are people who could feel pain or loneliness or agony unless they have Really Really gone through exceptionally bad circumstances, not the ordinary people that you see all the time!! but i guess these are the remains of the rose-tinted childhood .
The pass of time makes you realize exactly what such words mean, you may even realize this in stages, develop by time.

This Beatles song is for my 18 or 19 year of age, my rose-tinted vision, and All the really lonely people i know.


Wednesday, October 17, 2007

Life .... decaf !

Well , for me life withouth caffeine is haaaaard, dull, stagnant, and unhappy !!!

Today, i tried hard to be productive at work without coffee, and i couldn't do it :( I hate to need anything and i hate to depend on anything. I tried hard to remember when was the last time i went to work and didn't have my cup(s) of coffee and still manged the day, i think ... Never!, i just love coffee. I think i have to admit it, i'm addicted to coffee. Since college i used to drink 2 large cups of turkish almost every day, merely for the good taste of it, i didn't want to wake up all night or something. But now i have to have my cup of instant coffee first thing at work in the morning so that i can do anything !!

I'm a a coffee slave ............. yet a tasty slavery ;)

Tuesday, October 16, 2007

And ...... speaking of Tango music



One of my favorites of Dalida :)

Tango ...


A little secret i want to reveal, i've always wanted to take Tango Dance Lessons :) . And after attending my first, and last, Tango Ball, i even wanted to learn spanish so that i can also understand what's being said in Tango songs ! , I love tango music, i have the famous Scent of a woman piece of tango music as a cell phone ring and i Love the movie itself, not only because it's a good movie or because of Al Pacino who is my favorite actor but because of the Famouse Tango dance scene.
I think what i like most about it is the Passion, the Slick movement, the Heat .... and, may be, the figure of a professional Tango dancer ;) . I love to watch this lovely passionate duel in each dance, Oscillating and Vibrant.
It may be late, and for many reasons impossible, for me to start learning Tango dance now, though i'd love to :) but anyway this post is trying to pay an homage to a wounderfully crafted movie i watched a bit of only yesterday , an Argentinian movie by the name Tango, no me dejes nunca (1998) where every scene is a Wonderful Tango, real or virtual :) .

Sunday, October 14, 2007

All for love






"Aint it funny how time flies , When the best is yet to come ! "


Bryan Adams , The best was yet to come

Wednesday, October 10, 2007

L'accordéoniste , Edith Piaf

La fille de joie est belle
Au coin de la rue là-bas
Elle a une clientèle
Qui lui remplit son bas
Quand son boulot s'achève
Elle s'en va à son tour
Chercher un peu de rêve
Dans un bal du faubourg
Son homme est un artiste
C'est un drôle de petit gars
Un accordéoniste
Qui sait jouer la java

Elle écoute la java
Mais elle ne la danse pas
Elle ne regarde même pas la piste
Et ses yeux amoureux
Suivent le jeu nerveux
Et les doigts secs et longs de l'artiste
Ça lui rentre dans la peau
Par le bas, par le haut
Elle a envie de chanter
C'est physique
Tout son être est tendu
Son souffle est suspendu
C'est une vraie tordue de la musique

La fille de joie est triste
Au coin de la rue là-bas
Son accordéoniste
Il est parti soldat
Quand y reviendra de la guerre
Ils prendront une maison
Elle sera la caissière
Et lui, sera le patron
Que la vie sera belle
Ils seront de vrais pachas
Et tous les soirs pour elle
Il jouera la java

Elle écoute la java
Qu'elle fredonne tout bas
Elle revoit son accordéoniste
Et ses yeux amoureux
Suivent le jeu nerveux
Et les doigts secs et longs de l'artiste
Ça lui rentre dans la peau
Par le bas, par le haut
Elle a envie de chanter
C'est physique
Tout son être est tendu
Son souffle est suspendu
C'est une vraie tordue de la musique

La fille de joie est seule
Au coin de la rue là-bas
Les filles qui font la gueule
Les hommes n'en veulent pas
Et tant pis si elle crève
Son homme ne reviendra plus
Adieux tous les beaux rêves
Sa vie, elle est foutue
Pourtant ses jambes tristes
L'emmènent au boui-boui
Où y a un autre artiste
Qui joue toute la nuit

Elle écoute la java...
... elle entend la java
... elle a fermé les yeux
... et les doigts secs et nerveux ...
Ça lui rentre dans la peau
Par le bas, par le haut
Elle a envie de gueuler
C'est physique
Alors pour oublier
Elle s'est mise à danser, à tourner
Au son de la musique...

...
ARRÊTEZ !

Arrêtez la musique ! ...

Saturday, October 06, 2007

الحاوي




لو شفتوهم فى الشارع امشوا على طول ، الناس دى بتبقى حرامية وممكن يسرقوكم أو يخطفوكم .........

هى دى التعليمات الخاصة بالتعامل مع مجموعات الحواة اللى الأهالى بتلقنها لأطفالها الصغيرين. شخصيا الكلمات دى إنطبعت فى عقلي وبمساعدة الهيئة الخارجية للأشخاص دى - الحواة - إتكونت صورة ذهنية عن وحوش حرامية و يمكن قتلة . النهاردة وفى برنامج تليفزيوني إسمه حلاوة روح على قناة أو تى فى الصورة دى تحولت لشعور غامر بالشفقة و الحزن و العطف !! كان الشعور غامر لدرجة الرغبة العارمة فى البكاء !!! . 3 شباب سنهم بين 20 - 25 سنة ملامحهم مصرية أصيلة غالبا من أصول صعيدية... بيأكلوا النار و بينطوا من الحلقات المشتعلة نار أو اللى مثبت عليها سكاكين حادة ... بيناموا على سجادة من المسامير الحادة و بيقف على صدرهم واحد من زملائهم . وجوههم فيها علامات جروح أدوات حادة . للوهلة الأولى ممكن تتصور إنها نتيجة معارك أشقياء ومسجلين خطرين وتترسخ الصورة فى ذهنك أكثر .... لكن لو دققت فى عيونهم تلاقى حزن وإنكسار هااااااااااااائل - بالبلدي "غُـلـب"- ولما سمعت بيقولوا إيه إتأكد الشعور ده . أول واحد و الكبير بتاعهم قال .. أنا كنت شاطر فى الدراسة لكن إتصاحبت على ناس مش كويسة و هربت من أهلى وواحد منهم كان بيشتغل الشغلانة دى إتعلمتها منه .... الثانى قال إن الجروح اللى فى ووجوهنا و جسمنا دى من إصابات السكاكين و المسامير لما كنا صغار و بنتعلم و الثالث إتكلم عن مشاكلهم مع الناس و البوليس اللى كل شوية يقبض عليهم .... والثلاثة إتفقوا إنهم نفسهم ما يشتغلوش
الشغلانة دى و يلاقوا بديل و حذروا أى حد إنه يفكر يحترفها !! .

يمكن ما يكونوش ملائكة وضحايا اكثر من ناس كثيرة بنشوفهم كل يوم و أكيد الصورة الذهنية المقولبة المتكونة عند كل الناس عنهم لها أساس لكن ...صعبوا على

Tuesday, October 02, 2007


رب أني مسني الضر و أنت أرحم الراحمين
***
من كان رزقه على الله فلا يحزن


Wednesday, September 19, 2007

Tuesday, September 18, 2007

كــ(قـ)ــائـد طابية :)

كنت إتكلمت قبل كده عن إن فيه مشهد فى مسرحية أعتبره ردح بس راقى جدا - بدون كلمة واحدة بذيئة - :) فؤاد المهندس و شويكار . الحمد لله لقيته صوت وصورة :) فرصة للإبتسام شوية

(: أنا بس اللى نفسى أعرفه . اللى كتب الكلام ده ....... فكر فيه إزااااى .....عبقرى




القمر و رمضان ....تانى

معرفش فيه إيه .... أو إيه العلاقة بين الأتنين لكن من سنة هجرية تقريبا وبالتحديد 7 رمضان عملت نفس الشئ . طلعت البلكونة وبصيت على القمر و كتبت بوست عن افكارى وقتها .
النهاردة برضه -6 رمضان ! - و من ساعتين ونص تقريبا عملت نفس الشئ - بدون أى تعمد - لكن المرة دى المنظر حرك في مشاعر أكتر من أفكار . ومشاعر غريب إجتماعها مع بعض . بالضبط كان القمر فى الثلث الأول تقريبا و حواليه نجمين اثنين بس واحد كبير و منور بقوة و التانى أصغر و إضاءته تخفت وترجع قوية ..... باقى السماء كلها كان بدون اى نجوم او سحاب . لما شفت القمر كان فى مساحة ضيقة نسبيا بين عمارتين عاليتين ودلوقتى هو إختفى من نظرى تماما ما أعرفش راح فى أى إتجاه. المنظر ده حرك جوايا أحاسيس بالرهبة ... الحزن ... الجلال ... إحساس بالقهر والهزيمة ... وكمان احساس بالجمال !! . كل ده تصاعد وبقيت فى موقف يمكن ما حصليش قبل كده ... بس يمكن يكون كويس إنه حصل !! الغريب .... إنى طلعت تانى أدور على القمر


تحديث : الساعة 12:03 مساء ... إفتكرت إن ما بين أغسطس 2006 و أغسطس 2007 برضه حصلت لى حاجات متشابهة متعلقة ببعض بصورة او اخرى !! كمان مابين سبتمبر/رمضان 2006 و سبتمبر/رمضان 2007 ..... غريبة


Tuesday, September 11, 2007

Where time stops . . . . . . . fascinated


Just click to see large photo , and enjoy the serenity :)


JFK , and much more



Jim Garrison: "Treason doth never prosper," wrote an English poet, "What's the reason? For if it prosper, none dare call it treason."
***
Jim Garrison: "One may smile and smile and be a villain."
***
Numa Bertel: There's a lot of smoke there, but there's some fire.
***
Jim Garrison: The Warren Commission thought they had an open-and-shut case. Three bullets, one assassin. But two unpredictable things happened that day that made it virtually impossible. One, the eight-millimeter home movie taken by Abraham Zapruder while standing by the grassy knoll. Two, the third wounded man, James Tague, who was knicked by a fragment, standing near the triple underpass. The time frame, five point six seconds, determined by the Zapruder film, left no possibility of a fourth shot. So the shot or fragment that left a superficial wound on Tague's cheek had to come from the three shots fired from the sixth floor depository. That leaves just two bullets. And we know one of them was the fatal head shot that killed Kennedy. So now a single bullet remains. A single bullet now has to account for the remaining seven wounds in Kennedy and Connelly. But rather than admit to a conspiracy or investigate further, the Warren Commission chose to endorse the theory put forth by an ambitious junior counselor, Arlen Spector, one of the grossest lies ever forced on the American people. We've come to know it as the "Magic Bullet Theory." This single-bullet explanation is the foundation of the Warren Commission's claim of a lone assassin. Once you conclude the magic bullet could not create all seven of those wounds, you'd have to conclude that there was a fourth shot and a second rifle. And if there was a second rifleman, then by definition, there had to be a conspiracy.
***
Senator Long: One pristine bullet? That dog don't hunt!
***
David Ferrie: Oh man, why don't you fuckin' stop it? Shit, this is too fuckin' big for you, you know that? Who did the president, who killed Kennedy, fuck man! It's a mystery! It's a mystery wrapped in a riddle inside an enigma! The fuckin' shooters don't even know! Don't you get it?
***
Dean Andrews: Kennedy's as dead as that crab meat, the government's alive and breathing. You gonna line up with a dead man, Jimbo?
***
Jim Garrison: It's gonna be OK, Dave. You just talk to us on the record, we'll protect you. I guarantee it.
David Ferrie: They'll get to you too. They'll destroy you. They're untouchable, man.
***
X: Garrison?
Jim Garrison: Yes.
X: [Shaking Garrison's hand] I'm glad you came. Sorry about the precautions.
Jim Garrison: I just hope it was worth my while, Mr...?
X: [Chuckling] I could give you a false name, but I won't. Just call me "X".
***
Jim Garrison: I never realized Kennedy was so dangerous to the establishment. Is that why?
X: Well that's the real question, isn't it? Why? The how and the who is just scenery for the public. Oswald, Ruby, Cuba, the Mafia. Keeps 'em guessing like some kind of parlor game, prevents 'em from asking the most important question, why? Why was Kennedy killed? Who benefited? Who has the power to cover it up?
Who?
***
Jim Garrison: Of course, when he had realized that something had gone wrong, and that the President had been killed, he knew there was a problem. He may have even known he was the Patsy. An intuition, maybe. The President killed in spite of his warning. The phone call that never came. Perhaps fear now came to Oswald for the very first time.
***
Jim Garrison: I don't, I can't... I can't believe they killed him because he wanted to change things. In our time. In our country.
X: Well they've been doing it all through history. Kings are killed, Mr. Garrison, politics is power, nothing more! Oh, don't take my word for it, don't believe me. Do your own work, your own thinking.
Jim Garrison: I can't. The size of this is... beyond me. Testify?
X: Me?
Jim Garrison: Testify.
X: Ha ha. No chance in hell. No, I'd be arrested and gagged, maybe sent to an institution, maybe worse, you too. Now I can give you the background, but you have to find the foreground, the little things. Keep digging. Remember, you're the only person to bring a trial in the murder of John Kennedy. That's important, it's historic.
Jim Garrison: I haven't yet. I don't have much of a case.
X: You don't have a choice anymore. You've become a significant threat to the national security structure. They would have killed you already but you got a lot of light on you. Instead they're trying to destroy your credibility. They already have in many circles in this town. Be honest, your only chance is to come up with a case. Something, anything. Make arrests, stir the shit storm, hope to reach a point of critical mass that'll start a chain reaction of people coming forward, then the government will crack. Remember, fundamentally, people are suckers for the truth - and the truth is on your side, Bubba. I just hope you get a break.
***
Jim Garrison: Could the Mob change the parade route, Bill, or eliminate the protection for the President? Could the Mob send Oswald to Russia and get him back? Could the Mob get the FBI the CIA, and the Dallas Police to make a mess of the investigation? Could the Mob appoint the Warren Commission to cover it up? could the Mob wreck the autopsy? Could the Mob influence the national media to go to sleep? And since when has the Mob used anything but .38's for hits, up close. The Mob wouldn't have the guts or the power for something of this magnitude. Assassins need payrolls, orders, times, schedules. This was a military-style ambush from start to finish... a coup d'etat with Lyndon Johnson waiting in the wings.
***
Jim Garrison: The FBI says they can prove it through physics in a nuclear laboratory. Of course they can prove it. Theoretical physics can also prove that an elephant can hang off a cliff with its tail tied to a daisy! But use your eyes, your common sense.
***
Jim Garrison: Mr. Shaw, have you ever been a contract agent with the Central Intelligence Agency?
Clay Shaw aka Clay Bertrand: [smiles politely] And if I was, Mr. Garrison... do you think I would be here today... talking to somebody like you?
***
X: The organizing principle of any society, Mr. Garrison, is for war. The authority of the state over its people resides in its war powers. Kennedy wanted to end the Cold War in his second term. He wanted to call off the moon race and cooperate with the Soviets. He signed a treaty to ban nuclear testing. He refused to invade Cuba in 1962. He set out to withdraw from Vietnam. But all that ended on the 22nd of November, 1963.
***
Lyndon B. Johnson: [to the Chiefs of Staff in the White House] Just get me the election; I'll give you your damn war.
***
Jim Garrison: "Let justice be done though the heavens fall."


NOT just quotes from JFK movie , Oliver Stone , 1991

Saturday, September 01, 2007

تفاؤل


وقد يجمع الله الشتيتين بعدما *** يظنان كل الظن ان لا تلاقيا

الردح ... العاطفي

سؤال لأى حد بيفهم: أسهل طريقة تكره بيها الحب ؟

الإجابة برضه من اللى بيفهم : أسمع أغنية عاطفية حديثة

طبعا غير الكلام المكرر من حوالى 20 - 25 سنة إن كلام الأغانى مافيهوش تجديد وينحصر فى حوالى عشرة خمستاشر كلمة مابين حبيبي ... قلبى ... عقلى ... حياتى ... و عنيا !!!
و كل ده وبيسموا اللى بيكتب الاغنية شاعر !!!! شاعر بإيه مش عارفة لأنه لو شاعر بأى حاجة كان عبر عنها مش كتب كليشيهات .وطبعا غير الكلام المكرر عن إن زى مافيه كليشيهات للكلمات فيه كليشيهات للألحان و الموسيقى كلها على صقفة و نص بغض النظر الكلام بيقول و إيه . و إن لما واحد يطلع فى دماغه يعمل إيقاع أسبانى مثلا تلاقى صف مغنيين بإيقاع أسبانى راقص حتى لو الأغنية كلماتها فى رثاء المحبوب - طبعا بمفردات ساذجة جدا - والسنة كلها تبقى أسبانى !!

غير كل ده بقى الموضة الجديدة اللى بقالها حوالى سنتين تلاتة . الاغانى أخدت منحنى جديد جداااااا فى الهبوط . التعبيرات و الأداء لا يمكن تصنيفه إطلاقا تحت أى بند إلا إنه "ردح وفرش ملاية " - أسفة جدا لأستخدام التعبير ده بس مفيش غيره يوصف - التعبير ده مصري بس على ما أعتقد ومعناه إن شخص بيشتم شخص تانى بس بدون كلمات مباشرة يعنى هو تراشق بالألفاظ لو حبيت أقرب المسألة بس بإسلوب غير متحضر إطلاقا و المفروض إنه قائم أكثر بين الطبقات الدنيا فى المجتمع .
نظام الردح و فرش الملاية ده كان بيتصور فى الأفلام المصرية زمان من باب الكوميديا يعنى زينات صدقى مثلا . مارى منيب أحيانا و ده من باب السخرية من الأخر اللى غالبا كان بيبقى إسماعيل ياسين :)

أنا شخصيا فيه وصلة ردح -راقية جدا بصراحة - بين فؤاد المهندس و شويكار فى مسرحية أنا فين وأنت فين على ما أعتقد وبأموت فيها . يمكن أكتبها قريب جدا
بس كل ده من باب الكوميديا .

إنما يتحول الردح لأغنية - بأكرر- أغنية مش سكتش و لا مونولوج مثلا و أغنية عاطفية كمان . هو ده فعلا قمة الهبوط الإنسانى فى العاطفة و التعبير عنها و فى الثقافة و الذوق العام - أبسط نتيجة لقلة التمييز دى كانت عروسة بتغنى لعريسها فى الفرح أغنية "بحبك يا حمار !!!!!!!!" طبعا إتطلقت من قبل ما تلحق تتجوز ومعاه حق بصراحة- كمان أن المغنى أو المغنية يطلع ببجاحة و يقول أنا بأقدم أحاسيس و كلمات جديدة ويطلق عليه لقب مطرب /مطربة و أن اللى كتب الكلام ده يطلق عليه لقب شاعر ......... بجد حرام عليهم كده . كفاية خلط بقى للأوراق و
المفاهيم و التشويش على كل حاجة جميلة . حرااااااااااااااااااااام و كفااااااااااااية
بالإضافة لـــ منهم لله ضيعوا شوية الذوق اللى فاضلين .

سبب اللى أنا كتبته ده كله أغنية تقريبا فى الأسبوع مرتين افتح عنيا عليها فى صباح الخير يا مصر !! لمغنية أكيد والدتها بتدعي لها ليل ونهار . ماهى ماتجيش إلا كده !!!
الكلمات العظيمة بتقول .....

لو أحنا فينا من كده هنقلب فى اللى فات
يا حبيبى فى اللى فات وهو دة النظام
بلاش انت فى كل دة .. دة انا عارفه عليك حاجات
يا حبيبى عليك حاجات كتيرة مش تمام
ياخى دة انا ساكته اهو مجروحه
هتفتح على نفسك ليه فتوحه
فكر بهدوء و واحده واحده
وبلاش تقعدلى على الواحده
وعيب عيب وبلاش تجيب لروحك الكلام

ودى كلمات إسم من الأسماء الكبيرة فى عالم التأليف الغنائى على فكرة
و تصوروا .... كليب الأغنية مفروض برضه إنه عروسة بتغنى لعريسها الكلام ده و معمول بطريقة المفروض نظريا إنها كوميدية . !!!!! طيب لو هى كوميدية ليه ما قالوش عليها سكتش و لا مونولوج مثلا و يرحمونا و يرحموا حتى المغنيين و المطربين اللى بجد !!!!!!!

ده غير الفنان العظيم - الهارب من التجنيد - اللى مسكت شريطه الأخير و عناوين الأغانى 80% منها يدخل تحت نفس البند السابق . مع أنه برضه مصنف مطرب عاطفى و معبود الشباب و حاجات كده . وغيرهم كتيييييييييييييييير . منهم لله



Friday, August 31, 2007

Just sugar mice , in the rain


For when it comes right down to it there' s no use trying to pretend
For when it gets right down to it there' s no one really left to blame
Blame it on me, you can blame it on me
We' re just sugar mice ..... in the rain


Sugar Mice, Marillion


Wednesday, August 29, 2007

Heart breaking even

Poor Man's Moody Blues , by The Barclay James Harvest

All the nights that I've missed you
All the nights without end
All the times that I've called you
Only needing a friend
Now your eyes shine with beauty
That I missed long ago
Guess the truth is I love you
I can't say any more
'Cause I need you
Yes I want you
Yes I love you

As I look from my window
To the streets where you stand
I am gazing through dark glass
We can't walk hand in hand
Though your friends try to tell me
Though your friends you defend
They keep my heart from your heart
We must be in the end
'Cause I love you
Yes I need you
Yes I love you

All the nights that I've missed you
All the nights without end
All the times that I've called you
Only needing a friend
Now your eyes shine with beauty
That I missed long ago
Guess the truth is I love you
I can't say any more
'Cause I need you
Yes I want you
Yes I love you

Saturday, August 25, 2007

The Dark Side - 4


This thing of darkness I acknowlege mine. There is nothing more confining than the prison we don't know we are in.
William Shakespeare


The last post about The Dark Side -3 , was about me. Results of 2 tests i made online, funny they were supposed to be! but the word that kept me busy for a while was that i'm a "rogue wandrer" searching for my "shadow self".
The shadow self is the word that kept ringing in my head as i didn't really know the meaning of it . Here's what i found about the shadow self !

" The shadow self is what sabotages our relationships, jobs, it denies our spirit, keeps us from realizing our destiny and dreams. It is what we sweep under the rug. It gets buried and repressed into our deep unconscious self. The shadow is what we don't want to be. It seems so horrible and grotesque feeding into our greatest fear that someone might discover our dark shameful secret --- further repressing it. Hiding what's inside gives it power, because we don't have the power to chose --- we just react. It is the voice that says we are unloved, undeserving, unworthy, keeping us from what we want or desire. It shows itself through our projection of judgements on others. What we don't own about ourselves we project onto other people. It is the only way to get our attention. terrified of discover the ego disowns it and uses the tool of judgement to protect itself --- but only prevents self realization. When you don't own an aspect of your life --- it runs your life. "

Now i guess it is a good result after all , that i'm searching after my shadow self .

Friday, August 24, 2007

"Ours is essentially a tragic age, so we refuse to take it tragically. The cataclysm has happened, we are among the ruins, we start to build up new little habitats, to have new little hopes. It is rather hard work: there is now no smooth road into the future: but we go round, or scramble over the obstacles. We've got to live, no matter how many skies have fallen. "

D.H. Lawrence

Monday, August 20, 2007

Original Sin

Oh, it's carnival night
And they're stringing the lights around you
Hanging paper angels
Painting little devils on the roof

Oh the furnace wind
Is a flickering of wings about your face
In a cloud of incense
Yea, it smells like Heaven in this place

I can't eat, can't sleep
Still I hunger for you when you look at me
That face, those eyes
All the sinful pleasures deep inside

Tell me how, you know now, the ways and means of getting in
Underneath my skin,
Oh you were always my original sin
And tell me why, I shudder inside, every time we begin
This dangerous game
Oh you were always my original sin

A dream will fly
The moment that you open up your eyes
A dream is just a riddle
Ghosts from every corner of your life

Up in the balcony
All the Romeo's are bleeding for your hand
Blowing theater kisses
Reciting lines they don't understand

I can't eat, can't sleep
Still I hunger for you when you look at me
That face, those eyes
All the sinful pleasures deep inside

Tell me how, you know now, the ways and means of getting in
Underneath my skin,
Oh you were always my original sin
And tell me why, I shudder inside, every time we begin
This dangerous game
Oh you were always my original sin

Tell me how, you know now, the ways and means of getting in
Underneath my skin,
Oh you were always my original sin
And tell me why, I shudder inside, every time we begin
This dangerous game
Oh you were always my original sin.....


Original Sin , Elton John

The Thorn Birds



Long ago, there was a bird to sang just once in its life.

From the moment it left its nest, it searched for a thorn tree.

And it never rested until it found one.

Then it began to sing more sweetly than any other creature on the face of the earth.

And singing, it impaled its breast on the longest, sharpest thorn.
But as it was dying, it rose above its own agony
to out-sing the lark and the nightingale.

The thornbird pays its life for that one song
and the whole world stills to listen
and God, in His heaven ~ smiles.


As its best was bought only at the cost of great pain.


Driven to the thorn, with no knowledge of the dying to come.
But when we press the thorn to our breast,

We know……

We understand……


And still…… we do it.


Piano Concerto no.1 in B Flat Minor

I don't know why, but whenever i hear this piece of music i always picture the following, a windy full-moon night with clear sky and very few stars, The Mad sea waves striking the huge rocks on the shore trying to break them... defeat them !!! . The splash is always enormous and the water retreat is always soft !! and has nothing to do with the violence it hits the rocks with. Again to strike the rocks on the shore ........

Tuesday, August 14, 2007

Flirty....... ;)

Never meaning to send !


Nights in white satin,
Never reaching the end,
Letters I've written,
Never meaning to send.

Beauty I'd always missed
With these eyes before,
Just what the truth is
I can't say anymore.

cause I love you,
Yes, I love you,
Oh, how, I love you.

Gazing at people,
Some hand in hand,
Just what I'm going thru
They can understand.

Some try to tell me
Thoughts they cannot defend,
Just what you want to be
You will be in the end,

And I love you,
Yes, I love you,
Oh, how, I love you.
Oh, how, I love you.

Nights in white satin,
Never reaching the end,
Letters I've written,
Never meaning to send.

Beauty I'd always missed
With these eyes before,
Just what the truth is
I can't say anymore.

cause I love you,
Yes, I love you,
Oh, how, I love you.
Oh, how, I love you.

cause I love you,
Yes, I love you,
Oh, how, I love you.
Oh, how, I love you.

Moody Blues , Nights In White Satin

Sunday, August 12, 2007

عن العشق و الهوى

مقطتفات من مقالة عن الحب . أعجبتنى و أذهلتنى ... أعترف .
الحب و تفسيره وشرح أسبابه . عند كبار فقهاء المسلمين فى أزهى عصور الإسلام

يقول الإمام ابن حزم في كتابه طوق الحمامة: "الحب أعزك الله أوله هزل وآخره جد. دقت معانيه لجلالتها عن أن توصف فلا تدرك حقيقتها إلا بالمعاناة............ثم يوضح أنه لا يقصد بذلك المشابهة في الشكل أو الأخلاق ولكن في ذات النفس، فيقول مشيرًا إلى كلامه السابق: "كل ذلك معلوم بالفطرة في أحوال تصرف الإنسان وزوجه؛ فيسكن إليها. والله عز وجل يقول: {هُوَ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَجَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا لِيَسْكُنَ إِلَيْهَا} (الأعراف: 189)، فجعل علة السكن أنها من خلقه [لاحظ جيدًا مدى ما يستحقه هذا النص القرآني من تأمل]. ولو كان علة الحب حسن الصورة الجسدية لوجب ألا يستحب الأنقص من الصورة [أي لا يحب الإنسان الأقل منه جمالاً]. ونحن نجد كثيرًا ممن يؤثر الأدنى [يفضل الأقل جمالاً]، ويعلم فضل غيره، ولا نجد متحيدًا لقلبه عنه. ولو كان للموافقة في الأخلاق لما أحب المرء من لا يساعده ولا يوافقه [أي من لا يتوافق معه في الأخلاق والطبع]، فعلمنا أنه شيء في ذات النفس [أي المشابهة في الجوهر الداخلي لنفس الإنسان].

يرى الإمام ابن الجوزي في كتابه "ذم الهوى" أن العشق شدة ميل النفس إلى صورة تلائم طبعها؛ فإذ قوي فكرها فيها تصورت حصولها، وتمنت ذلك؛ فيتجدد من شدة الفكر مرض................ويتأكد العشق بإدمان النظر وكثرة اللقاء وطول الحديث، فإن انضم إلى ذلك معانقة أو تقبيل فقد تم استحكامه.

يقول الإمام ابن القيم في كتابه "نزهة المشتاقين":وقد يقع الانجذاب والميل بالخاصية [بخصوصية معينة] وهذا لا يُعلَّل ولا يُعرف سببه كانجذاب الحديد إلى الحجر المغناطيس. ولا ريب أن وقوع هذا القدر بين الأرواح أعظم من وقوعه بين الجمادات. وهذا الذي حمل بعض الناس على أن قال: "إن العشق لا يقف على الحسن والجمال، ولا يلزم من عدمه [أي لا يلزم من يفقد الجمال ألا يُحب]، إنما هو تشاكل النفوس وتمازجها في الطباع المخلوقة [أي تشابه النفوس في طباعها، وهذا أهم تحديد في سبب الحب عند الإمام ابن القيم]. وقد قال بعضهم لمحبوبه: صادفت فيك جوهر نفسي، وشاكلتها في كل أحوالها؛ فانبعثت نفسي إليك، وكأنما هويت نفسي.


الإستنتاج :
نعم، المشابهة هي علة الحب، ولكن المشابهة في أي شيء.. هذا هو السؤال؟ فالذي نذهب إليه أن هناك عدة مشابهات قد تكون هي علة الحب بين نفسي العاشقين. ولكن أهم هذه المشابهات هي المشابهة في قوة نفس المحبوبين لا من حيث نظر المجتمع ولكن من نظر المحبوب، وكذلك من حيث نظر محبوبه إلى نفسه وإليه، سواء اتفقت هذه الرؤية مع رؤية الواقع الاجتماعي لها أو لم تتفق. أي إن الفيصل في تقرير هذه الحالة هما العاشقان فقط لا بدافع من بيئة تحيط بهما.

من الذي وضع هذا في طريق ذاك؟ ومن الذي وضع ذاك في طريق هذا؟ ومن الذي جعلهما يعتقدان أنهما متماثلان في قوة ذات كل منهما هذا التماثل مع أن ذلك أمر ذاتي وليس موضوعيًا؟ الإجابة عن ذلك مستحيلة؛ لأن هذه الأمور أمور قدرية لا يعلمها إلا الله.

وعملية اكتمال التماثل في الصفات الأخرى حتى يتحقق المزج بين نفسي العاشقين أمر عجيب، لأنه بعد حدوث التآلف بين المحبوبين فإن كل محب يكون منجذبًا إلى أن تشابه صفاته صفات محبوبه؛ حتى يقتربا في كل صفة إلى نقاط التماس، ثم إلى المطابقة الجزئية، ثم إلى التطابق التام في كل الصفات.

فإن كان أحدهما شرسًا والآخر موادعًا وجدتهما يلتقيان عند نقطة ما بين الشراسة والوداعة.

هذا التآلف بين المحبوبين يصنع هذه الدرجة الرائعة من التماثل في الصفات الروحية؛ حتى يحدث المزج التام بينهما؛ فلا تعلم ما هي الصفات الخاصة بهذا أو بذاك وبماذا يتشابه أحدهما بالآخر.

عنوان المقالة الكاملة هو
http://www.islamonline.net/arabic/contemporary/2002/
09/article06c.shtml

......nothing but a heartache


Friday, August 10, 2007

The Dark Side - 3



Well, in general i like personality tests, they show me the hidden parts of my innerself. Quite some time ago, i found a site that i thought was funny, i like movies and the test was which movie am i ? with it was another test that was funny to me too , which leader am i ?

I took the tests, saved the results pictures and never really bothered to read them twice, until now, when i was looking for a good photo on my computer for the previous post. I think these results are the darkest i ever had, maybe they are 100% true, or 15% true and, maybe not true at all.

Either way, may be they are some kind of an answer on the question i was asked this week , what is my dark side ?

Anyway, if anybody reading this liked the answers, maybe you would like to make the tests yourself !!

http://similarminds.com/othertests.html

Wednesday, August 08, 2007

The Dark Side - 2


So, what is a Dark Side ?

This is the question that poped-up in my head twice by other people and many times by myself in the past few days. A dear one asked me what's my dark side ? in another argument suggested that a dark side is where the hidden secrets and desires lie, i suppose stressing more on desires, and in a third argument commented on a way of handling things ironically as " a part of the character " not a dark area in a person.

Another way of describing the dark side was in the only comment i got in the last post, the first about the dark sides, that "it may not be dark after all ... ..., what you call "dark side" may be considered something natural in terms of someone else". I suppose this means that the dark side of anybody's personality is the area that's not accepted by the other. Whatever this area contains !!

So , and since i'm a fan of definitions, or perhaps better to say good understanding! i've been thinking, trying to get a clear definition for what we mean when we say "a dark side in a person ".

Is it where we hide forbidden ideas, desires, secrets and maybe more !!! and by forbidden i mean heavenly or socially or both ! Ideas and desiers that we long to declare and fulfill but can't, just because we fear the judgment. But this would simly mean that a Hippie has no dark sides , since society and religion means nothing to him !! am i right ?

Is the dark side where we lock in another chatacter we have, and throw the key, for good sometimes, so that i won't escape ? Dr. Jekyll and Mr. Hyde style maybe !!! with some of us can even control it and let it out every once and a while in certain situations ?? Sometimes it's the other way around, this other locked-up character overpowers the original, may be the hermit in Thais is an example !

Or does a dark side only means the darkest shade, the concentrate, of our own everyday, publicly shown, and sometimes even praised qualities. For example, a dreamer or an imaginative person could turn into an eccentric person when this quality overwhelms him !!

Or is there another description for this Dark Side that hasn't crossed my mind ??

I guess i'll leave this argument open, i can't really decide, except that it's a combination of all that's said above, maybe suggesting that there is no other character inside us, it's just a part of us that even we are unaware of !!! it's the same us, from a totally different angle.