
ـ "... إن فى الإنسان منطقة عجيبة سحيقة لا تصل إليها الفضيلة ولا الرذيلة ، ولا تشع فيها شمس العقل والإرادة ، ولا ينطق لسان المنطق ، ولا تطاع القوانين والأوضاع ، ولا تتداول فيها لغة أو تستخدم كلمة ... إنما هى مملكة نائية عن عالم الألفاظ والمعاني ... كل مافيها شفاف هفاف يأتي بالأعاجيب فى طرفة عين ... يكفي أن ترن فى أرجائها نبرة ، أو تبرق لمحة ، أو ينشر شذا عطر ، حتى يتصاعد من أعماقها فى لحظة من الإحساسات والصور والذكريات ، ما يهز كياننا ويفتح نفوسنا على أشياء لا قبل لنا بوصفها ، ولا بتجسيدها ، ولو لجأ إلى أدق العبارات و أبرع اللغات ... " ـ
توفيق الحكيم
Within man lies a deep wondrous spot, to which neither virtue nor vice can reach. Upon which the sun of reason and will never rise. In which the mouth of logic never speaks, the laws and rules are never obeyed, and not a language is used nor a word is ever spoken.
It is a distant Kingdom, beyond words and meanings. With everything is a sheer murmur offering wonders in a blink. From the depths of which, suffice a single tone or a flash of mind or a scent of a perfum, to allow rise of emotions, pictures and memories, a rising that will shake our being and open ourselves to things we can neither describe nor materialize even if we used the most refined of phrases or the most skillful of languages.
Tawfiq Al-Hakim.
(My humble transalation of the arabic text)
Within man lies a deep wondrous spot, to which neither virtue nor vice can reach. Upon which the sun of reason and will never rise. In which the mouth of logic never speaks, the laws and rules are never obeyed, and not a language is used nor a word is ever spoken.
It is a distant Kingdom, beyond words and meanings. With everything is a sheer murmur offering wonders in a blink. From the depths of which, suffice a single tone or a flash of mind or a scent of a perfum, to allow rise of emotions, pictures and memories, a rising that will shake our being and open ourselves to things we can neither describe nor materialize even if we used the most refined of phrases or the most skillful of languages.
Tawfiq Al-Hakim.
(My humble transalation of the arabic text)
Wednesday, September 19, 2007
Tuesday, September 18, 2007
كــ(قـ)ــائـد طابية :)
كنت إتكلمت قبل كده عن إن فيه مشهد فى مسرحية أعتبره ردح بس راقى جدا - بدون كلمة واحدة بذيئة - :) فؤاد المهندس و شويكار . الحمد لله لقيته صوت وصورة :) فرصة للإبتسام شوية
(: أنا بس اللى نفسى أعرفه . اللى كتب الكلام ده ....... فكر فيه إزااااى .....عبقرى
القمر و رمضان ....تانى
معرفش فيه إيه .... أو إيه العلاقة بين الأتنين لكن من سنة هجرية تقريبا وبالتحديد 7 رمضان عملت نفس الشئ . طلعت البلكونة وبصيت على القمر و كتبت بوست عن افكارى وقتها .
النهاردة برضه -6 رمضان ! - و من ساعتين ونص تقريبا عملت نفس الشئ - بدون أى تعمد - لكن المرة دى المنظر حرك في مشاعر أكتر من أفكار . ومشاعر غريب إجتماعها مع بعض . بالضبط كان القمر فى الثلث الأول تقريبا و حواليه نجمين اثنين بس واحد كبير و منور بقوة و التانى أصغر و إضاءته تخفت وترجع قوية ..... باقى السماء كلها كان بدون اى نجوم او سحاب . لما شفت القمر كان فى مساحة ضيقة نسبيا بين عمارتين عاليتين ودلوقتى هو إختفى من نظرى تماما ما أعرفش راح فى أى إتجاه. المنظر ده حرك جوايا أحاسيس بالرهبة ... الحزن ... الجلال ... إحساس بالقهر والهزيمة ... وكمان احساس بالجمال !! . كل ده تصاعد وبقيت فى موقف يمكن ما حصليش قبل كده ... بس يمكن يكون كويس إنه حصل !! الغريب .... إنى طلعت تانى أدور على القمر
النهاردة برضه -6 رمضان ! - و من ساعتين ونص تقريبا عملت نفس الشئ - بدون أى تعمد - لكن المرة دى المنظر حرك في مشاعر أكتر من أفكار . ومشاعر غريب إجتماعها مع بعض . بالضبط كان القمر فى الثلث الأول تقريبا و حواليه نجمين اثنين بس واحد كبير و منور بقوة و التانى أصغر و إضاءته تخفت وترجع قوية ..... باقى السماء كلها كان بدون اى نجوم او سحاب . لما شفت القمر كان فى مساحة ضيقة نسبيا بين عمارتين عاليتين ودلوقتى هو إختفى من نظرى تماما ما أعرفش راح فى أى إتجاه. المنظر ده حرك جوايا أحاسيس بالرهبة ... الحزن ... الجلال ... إحساس بالقهر والهزيمة ... وكمان احساس بالجمال !! . كل ده تصاعد وبقيت فى موقف يمكن ما حصليش قبل كده ... بس يمكن يكون كويس إنه حصل !! الغريب .... إنى طلعت تانى أدور على القمر
تحديث : الساعة 12:03 مساء ... إفتكرت إن ما بين أغسطس 2006 و أغسطس 2007 برضه حصلت لى حاجات متشابهة متعلقة ببعض بصورة او اخرى !! كمان مابين سبتمبر/رمضان 2006 و سبتمبر/رمضان 2007 ..... غريبة
Tuesday, September 11, 2007
JFK , and much more

Jim Garrison: "Treason doth never prosper," wrote an English poet, "What's the reason? For if it prosper, none dare call it treason."
***
Jim Garrison: "One may smile and smile and be a villain."***
Numa Bertel: There's a lot of smoke there, but there's some fire.***
Jim Garrison: The Warren Commission thought they had an open-and-shut case. Three bullets, one assassin. But two unpredictable things happened that day that made it virtually impossible. One, the eight-millimeter home movie taken by Abraham Zapruder while standing by the grassy knoll. Two, the third wounded man, James Tague, who was knicked by a fragment, standing near the triple underpass. The time frame, five point six seconds, determined by the Zapruder film, left no possibility of a fourth shot. So the shot or fragment that left a superficial wound on Tague's cheek had to come from the three shots fired from the sixth floor depository. That leaves just two bullets. And we know one of them was the fatal head shot that killed Kennedy. So now a single bullet remains. A single bullet now has to account for the remaining seven wounds in Kennedy and Connelly. But rather than admit to a conspiracy or investigate further, the Warren Commission chose to endorse the theory put forth by an ambitious junior counselor, Arlen Spector, one of the grossest lies ever forced on the American people. We've come to know it as the "Magic Bullet Theory." This single-bullet explanation is the foundation of the Warren Commission's claim of a lone assassin. Once you conclude the magic bullet could not create all seven of those wounds, you'd have to conclude that there was a fourth shot and a second rifle. And if there was a second rifleman, then by definition, there had to be a conspiracy.Senator Long: One pristine bullet? That dog don't hunt!
***
David Ferrie: Oh man, why don't you fuckin' stop it? Shit, this is too fuckin' big for you, you know that? Who did the president, who killed Kennedy, fuck man! It's a mystery! It's a mystery wrapped in a riddle inside an enigma! The fuckin' shooters don't even know! Don't you get it?***
Dean Andrews: Kennedy's as dead as that crab meat, the government's alive and breathing. You gonna line up with a dead man, Jimbo?***
Jim Garrison: It's gonna be OK, Dave. You just talk to us on the record, we'll protect you. I guarantee it.David Ferrie: They'll get to you too. They'll destroy you. They're untouchable, man.
***
X: Garrison?Jim Garrison: Yes.
X: [Shaking Garrison's hand] I'm glad you came. Sorry about the precautions.
Jim Garrison: I just hope it was worth my while, Mr...?
X: [Chuckling] I could give you a false name, but I won't. Just call me "X".
***
Jim Garrison: I never realized Kennedy was so dangerous to the establishment. Is that why?X: Well that's the real question, isn't it? Why? The how and the who is just scenery for the public. Oswald, Ruby, Cuba, the Mafia. Keeps 'em guessing like some kind of parlor game, prevents 'em from asking the most important question, why? Why was Kennedy killed? Who benefited? Who has the power to cover it up?
Who?
***
Jim Garrison: Of course, when he had realized that something had gone wrong, and that the President had been killed, he knew there was a problem. He may have even known he was the Patsy. An intuition, maybe. The President killed in spite of his warning. The phone call that never came. Perhaps fear now came to Oswald for the very first time.***
Jim Garrison: I don't, I can't... I can't believe they killed him because he wanted to change things. In our time. In our country.X: Well they've been doing it all through history. Kings are killed, Mr. Garrison, politics is power, nothing more! Oh, don't take my word for it, don't believe me. Do your own work, your own thinking.
Jim Garrison: I can't. The size of this is... beyond me. Testify?
X: Me?
Jim Garrison: Testify.
X: Ha ha. No chance in hell. No, I'd be arrested and gagged, maybe sent to an institution, maybe worse, you too. Now I can give you the background, but you have to find the foreground, the little things. Keep digging. Remember, you're the only person to bring a trial in the murder of John Kennedy. That's important, it's historic.
Jim Garrison: I haven't yet. I don't have much of a case.
X: You don't have a choice anymore. You've become a significant threat to the national security structure. They would have killed you already but you got a lot of light on you. Instead they're trying to destroy your credibility. They already have in many circles in this town. Be honest, your only chance is to come up with a case. Something, anything. Make arrests, stir the shit storm, hope to reach a point of critical mass that'll start a chain reaction of people coming forward, then the government will crack. Remember, fundamentally, people are suckers for the truth - and the truth is on your side, Bubba. I just hope you get a break.
***
Jim Garrison: Could the Mob change the parade route, Bill, or eliminate the protection for the President? Could the Mob send Oswald to Russia and get him back? Could the Mob get the FBI the CIA, and the Dallas Police to make a mess of the investigation? Could the Mob appoint the Warren Commission to cover it up? could the Mob wreck the autopsy? Could the Mob influence the national media to go to sleep? And since when has the Mob used anything but .38's for hits, up close. The Mob wouldn't have the guts or the power for something of this magnitude. Assassins need payrolls, orders, times, schedules. This was a military-style ambush from start to finish... a coup d'etat with Lyndon Johnson waiting in the wings.***
Jim Garrison: The FBI says they can prove it through physics in a nuclear laboratory. Of course they can prove it. Theoretical physics can also prove that an elephant can hang off a cliff with its tail tied to a daisy! But use your eyes, your common sense.***
Jim Garrison: Mr. Shaw, have you ever been a contract agent with the Central Intelligence Agency?Clay Shaw aka Clay Bertrand: [smiles politely] And if I was, Mr. Garrison... do you think I would be here today... talking to somebody like you?
***
X: The organizing principle of any society, Mr. Garrison, is for war. The authority of the state over its people resides in its war powers. Kennedy wanted to end the Cold War in his second term. He wanted to call off the moon race and cooperate with the Soviets. He signed a treaty to ban nuclear testing. He refused to invade Cuba in 1962. He set out to withdraw from Vietnam. But all that ended on the 22nd of November, 1963.***
Lyndon B. Johnson: [to the Chiefs of Staff in the White House] Just get me the election; I'll give you your damn war.***
Jim Garrison: "Let justice be done though the heavens fall."NOT just quotes from JFK movie , Oliver Stone , 1991
Saturday, September 01, 2007
الردح ... العاطفي
سؤال لأى حد بيفهم: أسهل طريقة تكره بيها الحب ؟
الإجابة برضه من اللى بيفهم : أسمع أغنية عاطفية حديثة
طبعا غير الكلام المكرر من حوالى 20 - 25 سنة إن كلام الأغانى مافيهوش تجديد وينحصر فى حوالى عشرة خمستاشر كلمة مابين حبيبي ... قلبى ... عقلى ... حياتى ... و عنيا !!!
و كل ده وبيسموا اللى بيكتب الاغنية شاعر !!!! شاعر بإيه مش عارفة لأنه لو شاعر بأى حاجة كان عبر عنها مش كتب كليشيهات .وطبعا غير الكلام المكرر عن إن زى مافيه كليشيهات للكلمات فيه كليشيهات للألحان و الموسيقى كلها على صقفة و نص بغض النظر الكلام بيقول و إيه . و إن لما واحد يطلع فى دماغه يعمل إيقاع أسبانى مثلا تلاقى صف مغنيين بإيقاع أسبانى راقص حتى لو الأغنية كلماتها فى رثاء المحبوب - طبعا بمفردات ساذجة جدا - والسنة كلها تبقى أسبانى !!
غير كل ده بقى الموضة الجديدة اللى بقالها حوالى سنتين تلاتة . الاغانى أخدت منحنى جديد جداااااا فى الهبوط . التعبيرات و الأداء لا يمكن تصنيفه إطلاقا تحت أى بند إلا إنه "ردح وفرش ملاية " - أسفة جدا لأستخدام التعبير ده بس مفيش غيره يوصف - التعبير ده مصري بس على ما أعتقد ومعناه إن شخص بيشتم شخص تانى بس بدون كلمات مباشرة يعنى هو تراشق بالألفاظ لو حبيت أقرب المسألة بس بإسلوب غير متحضر إطلاقا و المفروض إنه قائم أكثر بين الطبقات الدنيا فى المجتمع .
نظام الردح و فرش الملاية ده كان بيتصور فى الأفلام المصرية زمان من باب الكوميديا يعنى زينات صدقى مثلا . مارى منيب أحيانا و ده من باب السخرية من الأخر اللى غالبا كان بيبقى إسماعيل ياسين :)
أنا شخصيا فيه وصلة ردح -راقية جدا بصراحة - بين فؤاد المهندس و شويكار فى مسرحية أنا فين وأنت فين على ما أعتقد وبأموت فيها . يمكن أكتبها قريب جدا
بس كل ده من باب الكوميديا .
إنما يتحول الردح لأغنية - بأكرر- أغنية مش سكتش و لا مونولوج مثلا و أغنية عاطفية كمان . هو ده فعلا قمة الهبوط الإنسانى فى العاطفة و التعبير عنها و فى الثقافة و الذوق العام - أبسط نتيجة لقلة التمييز دى كانت عروسة بتغنى لعريسها فى الفرح أغنية "بحبك يا حمار !!!!!!!!" طبعا إتطلقت من قبل ما تلحق تتجوز ومعاه حق بصراحة- كمان أن المغنى أو المغنية يطلع ببجاحة و يقول أنا بأقدم أحاسيس و كلمات جديدة ويطلق عليه لقب مطرب /مطربة و أن اللى كتب الكلام ده يطلق عليه لقب شاعر ......... بجد حرام عليهم كده . كفاية خلط بقى للأوراق و
المفاهيم و التشويش على كل حاجة جميلة . حرااااااااااااااااااااام و كفااااااااااااية
بالإضافة لـــ منهم لله ضيعوا شوية الذوق اللى فاضلين .
سبب اللى أنا كتبته ده كله أغنية تقريبا فى الأسبوع مرتين افتح عنيا عليها فى صباح الخير يا مصر !! لمغنية أكيد والدتها بتدعي لها ليل ونهار . ماهى ماتجيش إلا كده !!!
الكلمات العظيمة بتقول .....
لو أحنا فينا من كده هنقلب فى اللى فات
يا حبيبى فى اللى فات وهو دة النظام
بلاش انت فى كل دة .. دة انا عارفه عليك حاجات
يا حبيبى عليك حاجات كتيرة مش تمام
ياخى دة انا ساكته اهو مجروحه
هتفتح على نفسك ليه فتوحه
فكر بهدوء و واحده واحده
وبلاش تقعدلى على الواحده
وعيب عيب وبلاش تجيب لروحك الكلام
ودى كلمات إسم من الأسماء الكبيرة فى عالم التأليف الغنائى على فكرة
و تصوروا .... كليب الأغنية مفروض برضه إنه عروسة بتغنى لعريسها الكلام ده و معمول بطريقة المفروض نظريا إنها كوميدية . !!!!! طيب لو هى كوميدية ليه ما قالوش عليها سكتش و لا مونولوج مثلا و يرحمونا و يرحموا حتى المغنيين و المطربين اللى بجد !!!!!!!
ده غير الفنان العظيم - الهارب من التجنيد - اللى مسكت شريطه الأخير و عناوين الأغانى 80% منها يدخل تحت نفس البند السابق . مع أنه برضه مصنف مطرب عاطفى و معبود الشباب و حاجات كده . وغيرهم كتيييييييييييييييير . منهم لله
الإجابة برضه من اللى بيفهم : أسمع أغنية عاطفية حديثة
طبعا غير الكلام المكرر من حوالى 20 - 25 سنة إن كلام الأغانى مافيهوش تجديد وينحصر فى حوالى عشرة خمستاشر كلمة مابين حبيبي ... قلبى ... عقلى ... حياتى ... و عنيا !!!
و كل ده وبيسموا اللى بيكتب الاغنية شاعر !!!! شاعر بإيه مش عارفة لأنه لو شاعر بأى حاجة كان عبر عنها مش كتب كليشيهات .وطبعا غير الكلام المكرر عن إن زى مافيه كليشيهات للكلمات فيه كليشيهات للألحان و الموسيقى كلها على صقفة و نص بغض النظر الكلام بيقول و إيه . و إن لما واحد يطلع فى دماغه يعمل إيقاع أسبانى مثلا تلاقى صف مغنيين بإيقاع أسبانى راقص حتى لو الأغنية كلماتها فى رثاء المحبوب - طبعا بمفردات ساذجة جدا - والسنة كلها تبقى أسبانى !!
غير كل ده بقى الموضة الجديدة اللى بقالها حوالى سنتين تلاتة . الاغانى أخدت منحنى جديد جداااااا فى الهبوط . التعبيرات و الأداء لا يمكن تصنيفه إطلاقا تحت أى بند إلا إنه "ردح وفرش ملاية " - أسفة جدا لأستخدام التعبير ده بس مفيش غيره يوصف - التعبير ده مصري بس على ما أعتقد ومعناه إن شخص بيشتم شخص تانى بس بدون كلمات مباشرة يعنى هو تراشق بالألفاظ لو حبيت أقرب المسألة بس بإسلوب غير متحضر إطلاقا و المفروض إنه قائم أكثر بين الطبقات الدنيا فى المجتمع .
نظام الردح و فرش الملاية ده كان بيتصور فى الأفلام المصرية زمان من باب الكوميديا يعنى زينات صدقى مثلا . مارى منيب أحيانا و ده من باب السخرية من الأخر اللى غالبا كان بيبقى إسماعيل ياسين :)
أنا شخصيا فيه وصلة ردح -راقية جدا بصراحة - بين فؤاد المهندس و شويكار فى مسرحية أنا فين وأنت فين على ما أعتقد وبأموت فيها . يمكن أكتبها قريب جدا
بس كل ده من باب الكوميديا .
إنما يتحول الردح لأغنية - بأكرر- أغنية مش سكتش و لا مونولوج مثلا و أغنية عاطفية كمان . هو ده فعلا قمة الهبوط الإنسانى فى العاطفة و التعبير عنها و فى الثقافة و الذوق العام - أبسط نتيجة لقلة التمييز دى كانت عروسة بتغنى لعريسها فى الفرح أغنية "بحبك يا حمار !!!!!!!!" طبعا إتطلقت من قبل ما تلحق تتجوز ومعاه حق بصراحة- كمان أن المغنى أو المغنية يطلع ببجاحة و يقول أنا بأقدم أحاسيس و كلمات جديدة ويطلق عليه لقب مطرب /مطربة و أن اللى كتب الكلام ده يطلق عليه لقب شاعر ......... بجد حرام عليهم كده . كفاية خلط بقى للأوراق و
المفاهيم و التشويش على كل حاجة جميلة . حرااااااااااااااااااااام و كفااااااااااااية
بالإضافة لـــ منهم لله ضيعوا شوية الذوق اللى فاضلين .
سبب اللى أنا كتبته ده كله أغنية تقريبا فى الأسبوع مرتين افتح عنيا عليها فى صباح الخير يا مصر !! لمغنية أكيد والدتها بتدعي لها ليل ونهار . ماهى ماتجيش إلا كده !!!
الكلمات العظيمة بتقول .....
لو أحنا فينا من كده هنقلب فى اللى فات
يا حبيبى فى اللى فات وهو دة النظام
بلاش انت فى كل دة .. دة انا عارفه عليك حاجات
يا حبيبى عليك حاجات كتيرة مش تمام
ياخى دة انا ساكته اهو مجروحه
هتفتح على نفسك ليه فتوحه
فكر بهدوء و واحده واحده
وبلاش تقعدلى على الواحده
وعيب عيب وبلاش تجيب لروحك الكلام
ودى كلمات إسم من الأسماء الكبيرة فى عالم التأليف الغنائى على فكرة
و تصوروا .... كليب الأغنية مفروض برضه إنه عروسة بتغنى لعريسها الكلام ده و معمول بطريقة المفروض نظريا إنها كوميدية . !!!!! طيب لو هى كوميدية ليه ما قالوش عليها سكتش و لا مونولوج مثلا و يرحمونا و يرحموا حتى المغنيين و المطربين اللى بجد !!!!!!!
ده غير الفنان العظيم - الهارب من التجنيد - اللى مسكت شريطه الأخير و عناوين الأغانى 80% منها يدخل تحت نفس البند السابق . مع أنه برضه مصنف مطرب عاطفى و معبود الشباب و حاجات كده . وغيرهم كتيييييييييييييييير . منهم لله
Friday, August 31, 2007
Just sugar mice , in the rain
For when it comes right down to it there' s no use trying to pretend
For when it gets right down to it there' s no one really left to blame
Blame it on me, you can blame it on me
We' re just sugar mice ..... in the rain
Sugar Mice, Marillion
Wednesday, August 29, 2007
Heart breaking even
Poor Man's Moody Blues , by The Barclay James Harvest
All the nights that I've missed you
All the nights without end
All the times that I've called you
Only needing a friend
Now your eyes shine with beauty
That I missed long ago
Guess the truth is I love you
I can't say any more
'Cause I need you
Yes I want you
Yes I love you
As I look from my window
To the streets where you stand
I am gazing through dark glass
We can't walk hand in hand
Though your friends try to tell me
Though your friends you defend
They keep my heart from your heart
We must be in the end
'Cause I love you
Yes I need you
Yes I love you
All the nights that I've missed you
All the nights without end
All the times that I've called you
Only needing a friend
Now your eyes shine with beauty
That I missed long ago
Guess the truth is I love you
I can't say any more
'Cause I need you
Yes I want you
Yes I love you
All the nights that I've missed you
All the nights without end
All the times that I've called you
Only needing a friend
Now your eyes shine with beauty
That I missed long ago
Guess the truth is I love you
I can't say any more
'Cause I need you
Yes I want you
Yes I love you
As I look from my window
To the streets where you stand
I am gazing through dark glass
We can't walk hand in hand
Though your friends try to tell me
Though your friends you defend
They keep my heart from your heart
We must be in the end
'Cause I love you
Yes I need you
Yes I love you
All the nights that I've missed you
All the nights without end
All the times that I've called you
Only needing a friend
Now your eyes shine with beauty
That I missed long ago
Guess the truth is I love you
I can't say any more
'Cause I need you
Yes I want you
Yes I love you
Saturday, August 25, 2007
The Dark Side - 4
This thing of darkness I acknowlege mine. There is nothing more confining than the prison we don't know we are in.
William Shakespeare
The last post about The Dark Side -3 , was about me. Results of 2 tests i made online, funny they were supposed to be! but the word that kept me busy for a while was that i'm a "rogue wandrer" searching for my "shadow self".
The shadow self is the word that kept ringing in my head as i didn't really know the meaning of it . Here's what i found about the shadow self !
" The shadow self is what sabotages our relationships, jobs, it denies our spirit, keeps us from realizing our destiny and dreams. It is what we sweep under the rug. It gets buried and repressed into our deep unconscious self. The shadow is what we don't want to be. It seems so horrible and grotesque feeding into our greatest fear that someone might discover our dark shameful secret --- further repressing it. Hiding what's inside gives it power, because we don't have the power to chose --- we just react. It is the voice that says we are unloved, undeserving, unworthy, keeping us from what we want or desire. It shows itself through our projection of judgements on others. What we don't own about ourselves we project onto other people. It is the only way to get our attention. terrified of discover the ego disowns it and uses the tool of judgement to protect itself --- but only prevents self realization. When you don't own an aspect of your life --- it runs your life. "
Now i guess it is a good result after all , that i'm searching after my shadow self .
Friday, August 24, 2007
"Ours is essentially a tragic age, so we refuse to take it tragically. The cataclysm has happened, we are among the ruins, we start to build up new little habitats, to have new little hopes. It is rather hard work: there is now no smooth road into the future: but we go round, or scramble over the obstacles. We've got to live, no matter how many skies have fallen. "
D.H. Lawrence
Monday, August 20, 2007
Original Sin
Oh, it's carnival night
And they're stringing the lights around you
Hanging paper angels
Painting little devils on the roof
Oh the furnace wind
Is a flickering of wings about your face
In a cloud of incense
Yea, it smells like Heaven in this place
I can't eat, can't sleep
Still I hunger for you when you look at me
That face, those eyes
All the sinful pleasures deep inside
Tell me how, you know now, the ways and means of getting in
Underneath my skin,
Oh you were always my original sin
And tell me why, I shudder inside, every time we begin
This dangerous game
Oh you were always my original sin
A dream will fly
The moment that you open up your eyes
A dream is just a riddle
Ghosts from every corner of your life
Up in the balcony
All the Romeo's are bleeding for your hand
Blowing theater kisses
Reciting lines they don't understand
I can't eat, can't sleep
Still I hunger for you when you look at me
That face, those eyes
All the sinful pleasures deep inside
Tell me how, you know now, the ways and means of getting in
Underneath my skin,
Oh you were always my original sin
And tell me why, I shudder inside, every time we begin
This dangerous game
Oh you were always my original sin
And they're stringing the lights around you
Hanging paper angels
Painting little devils on the roof
Oh the furnace wind
Is a flickering of wings about your face
In a cloud of incense
Yea, it smells like Heaven in this place
I can't eat, can't sleep
Still I hunger for you when you look at me
That face, those eyes
All the sinful pleasures deep inside
Tell me how, you know now, the ways and means of getting in
Underneath my skin,
Oh you were always my original sin
And tell me why, I shudder inside, every time we begin
This dangerous game
Oh you were always my original sin
A dream will fly
The moment that you open up your eyes
A dream is just a riddle
Ghosts from every corner of your life
Up in the balcony
All the Romeo's are bleeding for your hand
Blowing theater kisses
Reciting lines they don't understand
I can't eat, can't sleep
Still I hunger for you when you look at me
That face, those eyes
All the sinful pleasures deep inside

Underneath my skin,
Oh you were always my original sin
And tell me why, I shudder inside, every time we begin
This dangerous game
Oh you were always my original sin
Tell me how, you know now, the ways and means of getting in
Underneath my skin,
Oh you were always my original sin
And tell me why, I shudder inside, every time we begin
This dangerous game
Oh you were always my original sin.....
Underneath my skin,
Oh you were always my original sin
And tell me why, I shudder inside, every time we begin
This dangerous game
Oh you were always my original sin.....
Original Sin , Elton John
The Thorn Birds

Long ago, there was a bird to sang just once in its life.
From the moment it left its nest, it searched for a thorn tree.
And it never rested until it found one.
Then it began to sing more sweetly than any other creature on the face of the earth.And singing, it impaled its breast on the longest, sharpest thorn.
But as it was dying, it rose above its own agony
to out-sing the lark and the nightingale.
The thornbird pays its life for that one song
and the whole world stills to listen
and God, in His heaven ~ smiles.
As its best was bought only at the cost of great pain.
Driven to the thorn, with no knowledge of the dying to come.
But when we press the thorn to our breast,
We understand……
And still…… we do it.
Piano Concerto no.1 in B Flat Minor
I don't know why, but whenever i hear this piece of music i always picture the following, a windy full-moon night with clear sky and very few stars, The Mad sea waves striking the huge rocks on the shore trying to break them... defeat them !!! . The splash is always enormous and the water retreat is always soft !! and has nothing to do with the violence it hits the rocks with. Again to strike the rocks on the shore ........
Tuesday, August 14, 2007
Never meaning to send !

Nights in white satin,
Never reaching the end,
Letters I've written,
Never meaning to send.
Beauty I'd always missed
With these eyes before,
Just what the truth is
I can't say anymore.
cause I love you,
Yes, I love you,
Oh, how, I love you.
Gazing at people,
Some hand in hand,
Just what I'm going thru
They can understand.
Some try to tell me
Thoughts they cannot defend,
Just what you want to be
You will be in the end,
And I love you,
Yes, I love you,
Oh, how, I love you.
Oh, how, I love you.
Nights in white satin,
Never reaching the end,
Letters I've written,
Never meaning to send.
Beauty I'd always missed
With these eyes before,
Just what the truth is
I can't say anymore.
cause I love you,
Yes, I love you,
Oh, how, I love you.
Oh, how, I love you.
cause I love you,
Yes, I love you,
Oh, how, I love you.
Oh, how, I love you.
Never reaching the end,
Letters I've written,
Never meaning to send.
Beauty I'd always missed
With these eyes before,
Just what the truth is
I can't say anymore.
cause I love you,
Yes, I love you,
Oh, how, I love you.
Gazing at people,
Some hand in hand,
Just what I'm going thru
They can understand.
Some try to tell me
Thoughts they cannot defend,
Just what you want to be
You will be in the end,
And I love you,
Yes, I love you,
Oh, how, I love you.
Oh, how, I love you.
Nights in white satin,
Never reaching the end,
Letters I've written,
Never meaning to send.
Beauty I'd always missed
With these eyes before,
Just what the truth is
I can't say anymore.
cause I love you,
Yes, I love you,
Oh, how, I love you.
Oh, how, I love you.
cause I love you,
Yes, I love you,
Oh, how, I love you.
Oh, how, I love you.
Moody Blues , Nights In White Satin
Sunday, August 12, 2007
عن العشق و الهوى
مقطتفات من مقالة عن الحب . أعجبتنى و أذهلتنى ... أعترف .
الحب و تفسيره وشرح أسبابه . عند كبار فقهاء المسلمين فى أزهى عصور الإسلام
يقول الإمام ابن حزم في كتابه طوق الحمامة: "الحب أعزك الله أوله هزل وآخره جد. دقت معانيه لجلالتها عن أن توصف فلا تدرك حقيقتها إلا بالمعاناة............ثم يوضح أنه لا يقصد بذلك المشابهة في الشكل أو الأخلاق ولكن في ذات النفس، فيقول مشيرًا إلى كلامه السابق: "كل ذلك معلوم بالفطرة في أحوال تصرف الإنسان وزوجه؛ فيسكن إليها. والله عز وجل يقول: {هُوَ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَجَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا لِيَسْكُنَ إِلَيْهَا} (الأعراف: 189)، فجعل علة السكن أنها من خلقه [لاحظ جيدًا مدى ما يستحقه هذا النص القرآني من تأمل]. ولو كان علة الحب حسن الصورة الجسدية لوجب ألا يستحب الأنقص من الصورة [أي لا يحب الإنسان الأقل منه جمالاً]. ونحن نجد كثيرًا ممن يؤثر الأدنى [يفضل الأقل جمالاً]، ويعلم فضل غيره، ولا نجد متحيدًا لقلبه عنه. ولو كان للموافقة في الأخلاق لما أحب المرء من لا يساعده ولا يوافقه [أي من لا يتوافق معه في الأخلاق والطبع]، فعلمنا أنه شيء في ذات النفس [أي المشابهة في الجوهر الداخلي لنفس الإنسان].
يرى الإمام ابن الجوزي في كتابه "ذم الهوى" أن العشق شدة ميل النفس إلى صورة تلائم طبعها؛ فإذ قوي فكرها فيها تصورت حصولها، وتمنت ذلك؛ فيتجدد من شدة الفكر مرض................ويتأكد العشق بإدمان النظر وكثرة اللقاء وطول الحديث، فإن انضم إلى ذلك معانقة أو تقبيل فقد تم استحكامه.
يقول الإمام ابن القيم في كتابه "نزهة المشتاقين":وقد يقع الانجذاب والميل بالخاصية [بخصوصية معينة] وهذا لا يُعلَّل ولا يُعرف سببه كانجذاب الحديد إلى الحجر المغناطيس. ولا ريب أن وقوع هذا القدر بين الأرواح أعظم من وقوعه بين الجمادات. وهذا الذي حمل بعض الناس على أن قال: "إن العشق لا يقف على الحسن والجمال، ولا يلزم من عدمه [أي لا يلزم من يفقد الجمال ألا يُحب]، إنما هو تشاكل النفوس وتمازجها في الطباع المخلوقة [أي تشابه النفوس في طباعها، وهذا أهم تحديد في سبب الحب عند الإمام ابن القيم]. وقد قال بعضهم لمحبوبه: صادفت فيك جوهر نفسي، وشاكلتها في كل أحوالها؛ فانبعثت نفسي إليك، وكأنما هويت نفسي.
الإستنتاج :
نعم، المشابهة هي علة الحب، ولكن المشابهة في أي شيء.. هذا هو السؤال؟ فالذي نذهب إليه أن هناك عدة مشابهات قد تكون هي علة الحب بين نفسي العاشقين. ولكن أهم هذه المشابهات هي المشابهة في قوة نفس المحبوبين لا من حيث نظر المجتمع ولكن من نظر المحبوب، وكذلك من حيث نظر محبوبه إلى نفسه وإليه، سواء اتفقت هذه الرؤية مع رؤية الواقع الاجتماعي لها أو لم تتفق. أي إن الفيصل في تقرير هذه الحالة هما العاشقان فقط لا بدافع من بيئة تحيط بهما.
من الذي وضع هذا في طريق ذاك؟ ومن الذي وضع ذاك في طريق هذا؟ ومن الذي جعلهما يعتقدان أنهما متماثلان في قوة ذات كل منهما هذا التماثل مع أن ذلك أمر ذاتي وليس موضوعيًا؟ الإجابة عن ذلك مستحيلة؛ لأن هذه الأمور أمور قدرية لا يعلمها إلا الله.
وعملية اكتمال التماثل في الصفات الأخرى حتى يتحقق المزج بين نفسي العاشقين أمر عجيب، لأنه بعد حدوث التآلف بين المحبوبين فإن كل محب يكون منجذبًا إلى أن تشابه صفاته صفات محبوبه؛ حتى يقتربا في كل صفة إلى نقاط التماس، ثم إلى المطابقة الجزئية، ثم إلى التطابق التام في كل الصفات.
فإن كان أحدهما شرسًا والآخر موادعًا وجدتهما يلتقيان عند نقطة ما بين الشراسة والوداعة.
هذا التآلف بين المحبوبين يصنع هذه الدرجة الرائعة من التماثل في الصفات الروحية؛ حتى يحدث المزج التام بينهما؛ فلا تعلم ما هي الصفات الخاصة بهذا أو بذاك وبماذا يتشابه أحدهما بالآخر.
عنوان المقالة الكاملة هو
http://www.islamonline.net/arabic/contemporary/2002/
09/article06c.shtml
الحب و تفسيره وشرح أسبابه . عند كبار فقهاء المسلمين فى أزهى عصور الإسلام
يقول الإمام ابن حزم في كتابه طوق الحمامة: "الحب أعزك الله أوله هزل وآخره جد. دقت معانيه لجلالتها عن أن توصف فلا تدرك حقيقتها إلا بالمعاناة............ثم يوضح أنه لا يقصد بذلك المشابهة في الشكل أو الأخلاق ولكن في ذات النفس، فيقول مشيرًا إلى كلامه السابق: "كل ذلك معلوم بالفطرة في أحوال تصرف الإنسان وزوجه؛ فيسكن إليها. والله عز وجل يقول: {هُوَ الَّذِي خَلَقَكُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَجَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا لِيَسْكُنَ إِلَيْهَا} (الأعراف: 189)، فجعل علة السكن أنها من خلقه [لاحظ جيدًا مدى ما يستحقه هذا النص القرآني من تأمل]. ولو كان علة الحب حسن الصورة الجسدية لوجب ألا يستحب الأنقص من الصورة [أي لا يحب الإنسان الأقل منه جمالاً]. ونحن نجد كثيرًا ممن يؤثر الأدنى [يفضل الأقل جمالاً]، ويعلم فضل غيره، ولا نجد متحيدًا لقلبه عنه. ولو كان للموافقة في الأخلاق لما أحب المرء من لا يساعده ولا يوافقه [أي من لا يتوافق معه في الأخلاق والطبع]، فعلمنا أنه شيء في ذات النفس [أي المشابهة في الجوهر الداخلي لنفس الإنسان].
يرى الإمام ابن الجوزي في كتابه "ذم الهوى" أن العشق شدة ميل النفس إلى صورة تلائم طبعها؛ فإذ قوي فكرها فيها تصورت حصولها، وتمنت ذلك؛ فيتجدد من شدة الفكر مرض................ويتأكد العشق بإدمان النظر وكثرة اللقاء وطول الحديث، فإن انضم إلى ذلك معانقة أو تقبيل فقد تم استحكامه.
يقول الإمام ابن القيم في كتابه "نزهة المشتاقين":وقد يقع الانجذاب والميل بالخاصية [بخصوصية معينة] وهذا لا يُعلَّل ولا يُعرف سببه كانجذاب الحديد إلى الحجر المغناطيس. ولا ريب أن وقوع هذا القدر بين الأرواح أعظم من وقوعه بين الجمادات. وهذا الذي حمل بعض الناس على أن قال: "إن العشق لا يقف على الحسن والجمال، ولا يلزم من عدمه [أي لا يلزم من يفقد الجمال ألا يُحب]، إنما هو تشاكل النفوس وتمازجها في الطباع المخلوقة [أي تشابه النفوس في طباعها، وهذا أهم تحديد في سبب الحب عند الإمام ابن القيم]. وقد قال بعضهم لمحبوبه: صادفت فيك جوهر نفسي، وشاكلتها في كل أحوالها؛ فانبعثت نفسي إليك، وكأنما هويت نفسي.
الإستنتاج :
نعم، المشابهة هي علة الحب، ولكن المشابهة في أي شيء.. هذا هو السؤال؟ فالذي نذهب إليه أن هناك عدة مشابهات قد تكون هي علة الحب بين نفسي العاشقين. ولكن أهم هذه المشابهات هي المشابهة في قوة نفس المحبوبين لا من حيث نظر المجتمع ولكن من نظر المحبوب، وكذلك من حيث نظر محبوبه إلى نفسه وإليه، سواء اتفقت هذه الرؤية مع رؤية الواقع الاجتماعي لها أو لم تتفق. أي إن الفيصل في تقرير هذه الحالة هما العاشقان فقط لا بدافع من بيئة تحيط بهما.
من الذي وضع هذا في طريق ذاك؟ ومن الذي وضع ذاك في طريق هذا؟ ومن الذي جعلهما يعتقدان أنهما متماثلان في قوة ذات كل منهما هذا التماثل مع أن ذلك أمر ذاتي وليس موضوعيًا؟ الإجابة عن ذلك مستحيلة؛ لأن هذه الأمور أمور قدرية لا يعلمها إلا الله.
وعملية اكتمال التماثل في الصفات الأخرى حتى يتحقق المزج بين نفسي العاشقين أمر عجيب، لأنه بعد حدوث التآلف بين المحبوبين فإن كل محب يكون منجذبًا إلى أن تشابه صفاته صفات محبوبه؛ حتى يقتربا في كل صفة إلى نقاط التماس، ثم إلى المطابقة الجزئية، ثم إلى التطابق التام في كل الصفات.
فإن كان أحدهما شرسًا والآخر موادعًا وجدتهما يلتقيان عند نقطة ما بين الشراسة والوداعة.
هذا التآلف بين المحبوبين يصنع هذه الدرجة الرائعة من التماثل في الصفات الروحية؛ حتى يحدث المزج التام بينهما؛ فلا تعلم ما هي الصفات الخاصة بهذا أو بذاك وبماذا يتشابه أحدهما بالآخر.
عنوان المقالة الكاملة هو
http://www.islamonline.net/arabic/contemporary/2002/
09/article06c.shtml
Friday, August 10, 2007
The Dark Side - 3


Well, in general i like personality tests, they show me the hidden parts of my innerself. Quite some time ago, i found a site that i thought was funny, i like movies and the test was which movie am i ? with it was another test that was funny to me too , which leader am i ?
I took the tests, saved the results pictures and never really bothered to read them twice, until now, when i was looking for a good photo on my computer for the previous post. I think these results are the darkest i ever had, maybe they are 100% true, or 15% true and, maybe not true at all.
Either way, may be they are some kind of an answer on the question i was asked this week , what is my dark side ?
Anyway, if anybody reading this liked the answers, maybe you would like to make the tests yourself !!
http://similarminds.com/othertests.html
Wednesday, August 08, 2007
The Dark Side - 2

So, what is a Dark Side ?
This is the question that poped-up in my head twice by other people and many times by myself in the past few days. A dear one asked me what's my dark side ? in another argument suggested that a dark side is where the hidden secrets and desires lie, i suppose stressing more on desires, and in a third argument commented on a way of handling things ironically as " a part of the character " not a dark area in a person.
Another way of describing the dark side was in the only comment i got in the last post, the first about the dark sides, that "it may not be dark after all ... ..., what you call "dark side" may be considered something natural in terms of someone else". I suppose this means that the dark side of anybody's personality is the area that's not accepted by the other. Whatever this area contains !!
So , and since i'm a fan of definitions, or perhaps better to say good understanding! i've been thinking, trying to get a clear definition for what we mean when we say "a dark side in a person ".
Is it where we hide forbidden ideas, desires, secrets and maybe more !!! and by forbidden i mean heavenly or socially or both ! Ideas and desiers that we long to declare and fulfill but can't, just because we fear the judgment. But this would simly mean that a Hippie has no dark sides , since society and religion means nothing to him !! am i right ?
Is the dark side where we lock in another chatacter we have, and throw the key, for good sometimes, so that i won't escape ? Dr. Jekyll and Mr. Hyde style maybe !!! with some of us can even control it and let it out every once and a while in certain situations ?? Sometimes it's the other way around, this other locked-up character overpowers the original, may be the hermit in Thais is an example !
Or does a dark side only means the darkest shade, the concentrate, of our own everyday, publicly shown, and sometimes even praised qualities. For example, a dreamer or an imaginative person could turn into an eccentric person when this quality overwhelms him !!
Or is there another description for this Dark Side that hasn't crossed my mind ??
I guess i'll leave this argument open, i can't really decide, except that it's a combination of all that's said above, maybe suggesting that there is no other character inside us, it's just a part of us that even we are unaware of !!! it's the same us, from a totally different angle.
Sunday, August 05, 2007
The Dark Side - 1

Well, another reason that caused my early return to posting is a situation i put myself into today , But was assisted and initiated in the first place by someone else. Apart from the situation itself , the other party brought up the term "The Dark Side".
The dark side inside each and every one of us, always the dark side we hide from people, most of the time, and maybe, if we are clever enough, all the time !! This same dark side we sometimes tend to neglect if we notice, and conceal from ourselves if we're not brave enough to face, or at least admit the existance of.

Today, i even wondered what would be the limit between being brave to admit it and rude or nasty to declare it !! I'm not judging anything, i just wondered, and still searching for the answer about this question !.
This dark side can involve thoughts, ideas, or even actions that we really don't want other people to know about. Specially , the people who most like or idolize us , or people we simply benefit from them liking our ideal picture. A quick example that came to my mind just now, Princess Diana, having a lover!, just to revenge her husband's another dark secret, both hiding it from a Nation !!! In this case , admiting it, i admit, was nasty, i don't consider it was bravery, but it's just my opinion.
But then again, i admit i was shocked when i read Tawfiq Al Hakim's own confessions of let's say , relations, and yet i never considered it that nasty !!! Why ?! i never really understood this , maybe because i like him, that's all, or maybe i have a dark side that looks at these matters of life in different ways, depending on what , i don't really know.
I suppose this is a topic that really makes me think, which is something i like, so , I know for a fact that i'll come again to this Dark Side.
تخطيط ... ... ماحصلش

اوكى
أعترف أنى أحسن واحدة تحط خطط وما تنفذش الجدول الزمنى للخطة والأكتر ... ... أنى بأعدلها تبعا للموقف المتدهور دائما - اللى هو أن الوقت ضاااااااع - بس فى النهاية مابأنفذهاش تقريبا . عملت كده كتير جدا طول سنين . لكن كنت دائما بأعتمد إنى هأعرف أوصل للنتيجة اللى أنا عاوزاها . بغض النظر عن إن إلتزامى بالخطة كان هيوصلنى لنتيجة أحسن بمراحل من النتيجة اللى محدداها لنفسى -يمكن ده القنوع اللى بيقولوا عليه - ... ... أو الغباء !! حتى جدول مذاكرة الثانوية العامة اللى خططته لنفسى ... ... مانفهذتوش . مع أن دى كان فيها ضياع مستقبل . إنما برضه مانفذتش الجدول الزمنى :) يمكن ده نوع من رفض التقييد - إذا امكن - أو نوع من الضعف و السلبية أو حتى نوع من الكسل بس . معرفش !! بس كل ما أفتكر اللى عملته فى نفسى فى الثانوية العامة ... أعرف انى ماليش فى التخطيط الزمنى خالص
عموما اللى جاب الموضوع ده أنى كنت مخططة - أو بمعنى أدق مقررة - إنى هأوقف كتابة هنا متعمدة لأخر الشهر تقريبا - لأسباب خاصة - بس برضه ما إلتزمتش أكتر من 12 يوم . السبب ... إنتفاء سبب تانى ..ههههه
أعترف أنى أحسن واحدة تحط خطط وما تنفذش الجدول الزمنى للخطة والأكتر ... ... أنى بأعدلها تبعا للموقف المتدهور دائما - اللى هو أن الوقت ضاااااااع - بس فى النهاية مابأنفذهاش تقريبا . عملت كده كتير جدا طول سنين . لكن كنت دائما بأعتمد إنى هأعرف أوصل للنتيجة اللى أنا عاوزاها . بغض النظر عن إن إلتزامى بالخطة كان هيوصلنى لنتيجة أحسن بمراحل من النتيجة اللى محدداها لنفسى -يمكن ده القنوع اللى بيقولوا عليه - ... ... أو الغباء !! حتى جدول مذاكرة الثانوية العامة اللى خططته لنفسى ... ... مانفهذتوش . مع أن دى كان فيها ضياع مستقبل . إنما برضه مانفذتش الجدول الزمنى :) يمكن ده نوع من رفض التقييد - إذا امكن - أو نوع من الضعف و السلبية أو حتى نوع من الكسل بس . معرفش !! بس كل ما أفتكر اللى عملته فى نفسى فى الثانوية العامة ... أعرف انى ماليش فى التخطيط الزمنى خالص
عموما اللى جاب الموضوع ده أنى كنت مخططة - أو بمعنى أدق مقررة - إنى هأوقف كتابة هنا متعمدة لأخر الشهر تقريبا - لأسباب خاصة - بس برضه ما إلتزمتش أكتر من 12 يوم . السبب ... إنتفاء سبب تانى ..ههههه
Tuesday, July 24, 2007
* * * * * * F I E S T A * * * * * *
* * * * * * * * * * * * * * * *
* * * * * * * * * * * * * * * *
Was
Will Be
And Always :) ,
Francesa: I was just going to have some iced tea and split the atom.
Robert Kincaid: When I think of why I make pictures, the reason that I can come up with just seems that I've been making my way here. It seems right now that all I've ever done in my life is making my way here to you.
Francesca: And in that moment, everything I knew to be true about myself up until then was gone. I was acting like another woman, yet I was more myself than ever before.
Robert Kincaid: I don't want to need you, 'cause I can't have you.
Francesca: I realized love won't obey our expectations, it's mystery is pure and absolute.
Robert Kincaid: The old dreams were good dreams; they didn't work out, but glad I had them.
Robert Kincaid: Things change. They always do, it's one of the things of nature. Most people are afraid of change, but if you look at it as something you can always count on, then it can be a comfort.

Labels:
Gary Moore,
music,
Quotes,
The Beatles,
The Bridges of Madison County,
Thoughts,
حسابات
A Special Dedication
To Joe , Thank You :) ... a million ;)
P.S. I meant it to be "Ballade des baladins" but couldn't find the perfect version :)
Thursday, July 19, 2007
Sunday, July 15, 2007
Saturday, July 14, 2007
تانى
Somebody to love
Going through songs of George Michael on YouTube i found this one. I totally forgot it and haven't heared for about ten years. Queen's originally , but i've always liked his performance in it and seeing the video for the first time , i liked it even more .
One more try, George Michael
I've had enough of danger
And people on the streets
I'm looking out for angels
Just trying to find some peace
Now I think it's time
That you let me know
So if you love me
Say you love me
But if you don't just let me go...
'Cos teacher
There are things that I don't want to learn
And the last one I had
Made me cry
So I don't want to learn to
Hold you, touch you
Think that you're mine
Because it ain't no joy
For an uptown boy
Whose teacher has told him goodbye, goodbye, goodbye
When you were just a stranger
And I was at your feet
I didn't feel the danger
Now I feel the heat
That look in your eyes
Telling me no
So you think that you love me
Know that you need me
I wrote the song, I know it's wrong
Just let me go...
And teacher
There are things
That I don't want to learn
Oh the last one I had
Made me cry
So I don't want to learn to
Hold you, touch you
Think that you're mine
Because it ain't no joy
For an uptown boy
Whose teacher has told him goodbye, goodbye, goodbye
So when you say that you need me
That you'll never leave me
I know you're wrong, you're not that strong
Let me go
And teacher
There are things
That I still have to learn
But the one thing I have is my pride
Oh, so I don't want to
Hold you, touch you
Think that you're mine
Because there ain't no joy
For an uptown boy
Who just isn't willing to try
I'm so cold
Inside
Maybe ... just one more try...
And people on the streets
I'm looking out for angels
Just trying to find some peace
Now I think it's time
That you let me know
So if you love me
Say you love me
But if you don't just let me go...
'Cos teacher
There are things that I don't want to learn
And the last one I had
Made me cry
So I don't want to learn to
Hold you, touch you
Think that you're mine
Because it ain't no joy
For an uptown boy
Whose teacher has told him goodbye, goodbye, goodbye
When you were just a stranger
And I was at your feet
I didn't feel the danger
Now I feel the heat
That look in your eyes
Telling me no
So you think that you love me
Know that you need me
I wrote the song, I know it's wrong
Just let me go...
And teacher
There are things
That I don't want to learn
Oh the last one I had
Made me cry
So I don't want to learn to
Hold you, touch you
Think that you're mine
Because it ain't no joy
For an uptown boy
Whose teacher has told him goodbye, goodbye, goodbye
So when you say that you need me
That you'll never leave me
I know you're wrong, you're not that strong
Let me go
And teacher
There are things
That I still have to learn
But the one thing I have is my pride
Oh, so I don't want to
Hold you, touch you
Think that you're mine
Because there ain't no joy
For an uptown boy
Who just isn't willing to try
I'm so cold
Inside
Maybe ... just one more try...
I Hate George Michael but Love this song.
Subscribe to:
Posts (Atom)